Dag 32

6 augustus 2015

Vandaag moest ik in de ochtend klaarstaan om mee te gaan naar de camping en Rebecca moest de lijst voor de klanten van vandaag weer bijhouden en zorgen dat alles daarvoor klaar wordt gemaakt. Jake zou ook weer helpen bij de stal en Hattie zou met mij meegaan in de ochtend naar de camping. Sue was alleen een beetje laat dus had ik besloten om Rebecca te helpen met het binnenhalen en water geven van de paarden. Eigenlijk zouden Jake en Hattie ook mee moeten helpen maar die waren helemaal niks aan het doen, alleen een beetje aan het kletsen. Rebecca had deze dag weer een twee uurs rit met twee Nederlandse meiden, ze konden dus gewoon lekker Nederlands praten! Uiteindelijk kwam Sue om mij en Hattie mee te nemen naar de camping. Hier moesten we de paarden opzadelen en kreeg ik te horen dat ik vandaag op Onyx mocht rijden. Dit wilde ik al heel lang en vandaag mocht het dan eindelijk! Dit is omdat het meisje dat gisteren op Kerrigan zat niet meer op hem wilde rijden omdat ze erg nerveus werd als Kerrigan onrustig wordt op een stukje waar ze normaal gesproken galopperen. Nu mocht ze dus op Meg, Emillie ging op Kerrigan en ik ging op Onyx. Gedurende de rit zat ik met Onyx achter Ruby, welke hartstikke sloom is. Het meisje op Ruby wist ook niet echt hoe ze een zweep moest gebruiken of goed kon aansporen. In het begin was het dus vooral een hobbelig slome galop met Onyx. Op de grote velden mocht ik voorbij haar galopperen zodat Onyx wat sneller kon gaan. Na een tijdje toen we bijna bij de lunchplek waren zijn er twee stukjes waar je vol in galop kan als je voorop zit. Bij het eerste stukje ging Emillie voorop met Kerrigan. Omdat ik hier nog steeds achter Ruby zat en je daar niet kon inhalen ging ik gewoon draven met Onyx. Toen zei Emillie dat ik in het volgende stukje voorop mag gaan met Onyx in volle galop, en dat deden we dus! Onyx is een van de snelste paarden van Springhill Farm en dat merkte je wel, maar het was hartstikke gaaf! Na de lunch gingen we weer op de terugweg naar Springhill Farm. Uiteindelijk kwamen we bij een veldje dat ook wel de galops word genoemd omdat de paarden daar ook voluit mogen galopperen en je daar kan racen. Emillie ging eerst even alleen het veld op om de koeien weg te jagen. Hierna ging ik samen met Emilllie voorop in volle galop. Kerrigan en Onyx zijn bijna even snel dus het was wel leuk om even te racen, maar uiteindelijk was Onyx toch sneller. Toen we weer bij de boerderij waren moesten we de paarden even wassen en voeren. Hierna mochten de paarden naar buiten.